Leuke cadeaus die je naar klanten kunt opsturen!

Bedrijven sturen vaak kleine cadeautjes mee wanneer een klant iets bestelt. Kleine, bijzondere verrassingen die je aan je klanten geeft zorgen voor een warm gevoel en je kunt klanten aan je binden. Daarnaast stimuleert dit klanten tot herhaalaankopen en bouw je een fijne klantrelatie op. Behalve bij nieuwe klanten worden bestaande klanten net zo graag verrast met een leuk cadeau. In dit artikel delen we een aantal cadeau ideeën die je kunt gebruiken bij het verzinnen bij een nieuwe verrassing.

Vormen van cadeaus

Er zijn verschillen vormen van het geven van cadeaus aan je klanten. Het ligt aan je bedrijf en wat je verkoopt wat in een bepaalde periode haalbaar is en past bij het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan korting geven bij een eerste aankoop of een mail opsturen met daarin een kortingscode. Daarnaast kun je ook een loyaliteitsprogramma opstellen waarmee je de klant bindt aan het bedrijf. Denk hierbij aan een ledenpas of een stempelkaart.

Ook kun je iets extra’s meesturen wanneer een klant iets besteld. Je kunt een t shirt bedrukken met het logo erop en dit met de bestelling opsturen. Ook kun je een cadeautje opsturen naar je klant wanneer hij of zij jarig is. Zorg ervoor dat je bij het aanmaken van een account vraagt om de geboortedatum zodat je weet wanneer je klanten jarig zijn.

Waar moet je op letten?

Dat wat je weggeeft moet wel passen bij je doelgroep. Wanneer klanten zien dat je je goed hebt ingeleefd voelen zij zich pas echt gewaardeerd. Functionele cadeaus zijn hierbij misschien cliché, maar worden altijd erg gewaardeerd. Denk ook aan de trends van nu zoals duurzaamheid. Dit wordt steeds belangrijker en als je als bedrijf laat zien hiermee bezig te zijn zorg je voor een beter imago.